Keď idete po ulici, koľko reklamných plôch vidíte? Ako spotrebiteľ uvidíte desiatky billboardov, ale koľko z nich vás zaujalo? Koľko z nich si pamätáte? Výsledná cifra nebude nijako ohromujúca. Vonkajšia reklama môže byť veľmi dobrým nástrojom, ako dosiahnuť vaše ciele. Musí sa však robiť správne. Aby vás bolo vidieť v mori konkurencie, potrebujete zaujímavý grafický návrh a chytľavý slogan. Tým však nemáte ani zďaleka vyhrané - billboardy musia byť na správnom mieste.
Je jedno, ako zaujímavá je vaša reklama, ak vás nie je vidieť. Pri výbere plochy by preto mala byť viditeľnosť prioritou číslo jedna. Najlepšie sú billboardy, ktoré sú čelom potenciálnym zákazníkom, napríklad kolmo pri ceste. Zvyšujete tým šancu, že si vás zákazníci všimnú a reklama tiež bude vďaka dobrému umiestneniu čitateľná aj na veľké vzdialenosti. Je dobré tiež zvážiť výšku, v ktorej sa billboard nachádza. Ak si prenajímate plochy pozdĺž ciest, najlepšie čitateľné sú plochy vo výške 1-3 metre nad úrovňou očí.
Kto je vaším zákazníkom? Ako vyzerá a na akých miestach sa pohybuje? To sú otázky, ktoré by ste si mali klásť ešte pred tým, než oslovíte s dopytom reklamnú agentúru. Vďaka množstvu formátov je možné inzerovať prakticky všade, nie každý je však vaším ideálnym zákazníkom, a úspešnosť kampane ovplyvníte práve tým, že si vyberiete miesta, kde sa vyskytujú tí správni ľudia. Venujte preto prípravám veľkú pozornosť a z vonkajšej reklamy získate maximum.
Vonkajšou reklamou možno zasiahnuť státisíce ľudí. Podľa štatistík až 92% populácie. V ponuke sú rôzne formáty a každý z nich sa nachádza v špecifickej lokalite, vďaka čomu je pre vašu firmu jednoduché vytvoriť kampaň na mieru. Pre masový trh môžete využiť plochy v centrách miest, pri komunikáciách v mestách a hlavných ťahoch, v peších zónach, okolí supermarketov a pod. Lokality možno tiež vybrať aj pre užšie cieľové skupiny. Ak hľadáte zamestnanca, môžete zvoliť plochy v priemyselných zónach. Ak hľadáte nových zamestnancov medzi absolventmi, či brigádnikov na leto, ideálnou voľbou je okolie stredných škôl alebo univerzít.
Pokiaľ chcete priviesť klientov do vašej predajne, rozhodujúce pre úspešnosť vašej reklamy je jej strategické umiestnenie na miestach, ktoré k nej vedú. Ľudia sa totiž často o nákupoch rozhodujú práve po ceste a vďaka dobrému miestu zvyšujete šancu nato, že sa zastavia práve u vás.
Keď ide o vonkajšiu reklamu, je lepšie si priplatiť, a to za prémiové, vysoko frekventované lokality. Len tak sa uistíte, že vás uvidia všetci v meste. Ak je váš rozpočet obmedzený, je lepšie radšej prenajať billboardov menej a v top lokalitách, ako ich mať mnoho, ale zato na kraji mesta. Takéto plochy sú z pochopiteľných dôvodov vysoko žiadané a je potrebné ich dopytovať aspoň 3-4 mesiace pred kampaňou, inak môžu byť beznádejne vypredané.
Pri výbere si tiež urobte prehľad o tom, kde má reklamu vaša konkurencia. Umiestniť reklamu v blízkosti konkurencie má svoje výhody, pretože môžete ovplyvniť budúce rozhodnutia zákazníka a presvedčiť ho o tom, že ste lepší ako ostatné firmy. Ďaleko viac sa vám však oplatí umiestnenie billboardov na mieste, kde budete naopak vyčnievať z davu a nebudete splývať s ostatnými. Odporúčame vyberať si plochy stojace samostatne alebo na miestach, kde sú umiestnené reklamy na iný typ tovarov alebo služieb ako tie, ktoré ponúkate.