Chyby, ktorých sa inzerenti často dopúšťajú a ako sa im vyvarovať

Vonkajšia reklama bola historicky jednou z prvých príležitostí, ako sa na trhu zviditeľniť. Aj dnes je medzi firmami populárnou voľbou. Billboardy sú totiž univerzálnym médiom, vďaka ktorému je možné zasiahnuť až 92% obyvateľstva v regióne a v porovnaní s inými typmi offline reklamy sú veľmi lacné. Aby však vonkajšia reklama fungovala, je nutné ju robiť správne. Preto sa pozrieme bližšie na chyby, ktorých sa inzerenti často dopúšťajú a na to, ako sa im vyvarovať.

Čo chcete dosiahnuť?

Meranie úspešnosti je dôležitou súčasťou každej dobrej kampane. Jedine tak zistíte, či naďalej do reklamy investovať alebo nie alebo či bude potrebné niečo v kampani zmeniť. Než začnete s čímkoľvek ďalším, je dôležité si najprv stanoviť cieľ, ktorý chcete dosiahnuť. Pokiaľ chcete napríklad zvýšiť povedomie o vašej značke, kampaň, ktorá bude ľudí nabádať k návšteve vašich webových stránok bude ideálnou voľbou. Či tento cieľ bol dosiahnutý, potom môžete zistiť pomocou analýzy návštevnosti vašich stránok. Ak chcete priviesť viac zákazníkov na vašu pobočku a máte billboard so smerovkou, aby si vás klienti všimli po ceste, sledujte návštevnosť, či množstvo obchodov uzavretých pred spustením kampane, a potom porovnajte s návštevnosťou po jej spustení. Odporúčame vám vybrať si iba jeden cieľ. Ak by ich bolo viac, váš billboard bude zahltený príliš veľkým množstvom informácií.

Koho chcete osloviť?

Ďalším krokom je určenie vašej cieľovej skupiny. Premyslite si, ako vyzerá váš zákazník. Je vaša ponuka určená masovému trhu alebo naopak užšej skupine ľudí? Ako vyzerá človek, ktorý by o vaše produkty alebo služby mal záujem? Čo taký človek robí, v akých miestach sa pravdepodobne pohybuje? Jazdí autom, používa MHD alebo je ďaleko väčšia pravdepodobnosť, že sa bude pohybovať po meste pešo? Nájdete ho v centre alebo naopak na ceste v okolí priemyselnej zóny? Toto všetko vám pomôže si vybrať tie najlepšie lokality a tiež typy reklamných plôch, ktoré by ste mali zvoliť pre čo najlepšie výsledky.

Čo chcete povedať?

Tretím kľúčovým komponentom je samotný grafický návrh reklamy. U billboardov platí zásada menej je viac. Potenciálni zákazníci uvidia plagát len na niekoľko pár sekúnd, vaše oznámenie by preto malo byť stručné. Ideálne len niekoľko slov, napríklad váš slogan. Cieľom je v ľuďoch vzbudiť zvedavosť a záujem, aby si našli vaše webové stránky alebo navštívili vašu pobočku. Ak ich zaujmete, všetky ďalšie informácie si už zistia sami. Odporúčame tiež používať výrazné farby, ktoré upútajú pozornosť, a tiež relevantné obrázky, ktoré zvýšia pravdepodobnosť, že si ľudia reklamu zapamätajú. Nezabudnite tiež na logo, bez neho sa reklama nezaobíde.

Šťastie praje pripraveným

Každú kampaň je potrebné starostlivo naplánovať, aby bola čo najefektívnejšia. S prípravami neponáhľajte a vyhraďte si pre kampaň dostatok času. Odporúčame sa pozrieť, čo robí vaša konkurencia. Aké reklamy firmy pripravili a ktoré z nich mali úspech? Bola niektorá z vašich predchádzajúcich kampaní veľmi úspešná? Čo za úspechom stálo? Môžete nápady využiť aj pre vašu budúcu kampaň?

Čítajte ďalej

Čo sú mojeBillboardy.sk

  • Združená ponuka desiatok agentúr vlastníkov reklamných plôch
  • Rýchle porovnanie cien naprieč celým trhom - prehľadne na jednom mieste
  • Tisíce billboardov v online mape, jednoduchý výber
  • Spojíme vás priamo s majiteľmi reklamných plôch - bez sprostredkovateľov
  • V ponuke len spoľahliví, overení dodávatelia reklamy
  • Zadajte dopyt a obdržíte ponuky všetkých agentúr, ktoré vlastnia plochy v danej lokalite!