Ako využiť silu vonkajšej reklamy na maximum

Keď idete do práce, kde všade sa stretávate s billboardami? Koľko z nich si zapamätáte alebo vás zaujmú? Vonkajšia reklama je lacným a efektívnym nástrojom propagácie, s vysokou návratnosťou a veľkým potenciálom, avšak aby sme z nej získali čo najviac, je potrebné sa držať určitých zásad, aby reklama bola čo najviac efektívna.

Billboardy budujú značku

Aby sme mohli posúdiť, či je vonkajšia reklama efektívna, je nutné pochopiť, aký účel vlastne má. Mnohými je v rámci firemných kampaní zanedbávaná, iní o nej tvrdia, že nefunguje. Firmy majú v obľube hlavne online reklamu. Tá má tú výhodu, že jej výsledky môžete úplne presne zmerať - koľko ľudí ju videlo, koľko na ňu kliklo a aké tržby vám priniesla. Vonkajšia reklama ale funguje na podobnom princípe ako reklama v novinách, rádiu alebo v televízii. Nie je to tzv. "Direct response" médium, ako práve reklamy na internete. Účelom online reklamy je prinútiť zákazníka na ňu kliknúť a podnietiť ho k okamžitej činnosti - nakúpiť na e-shope, odoberať newsletter alebo navštíviť pobočku. Reklama vonkajšia ale ovplyvňuje hlavne budúce rozhodnutia zákazníka. Teda po jednomesačnej kampani sa vám pravdepodobne zásadne tržby nezdvihnú, nárast je skôr pozvoľný. Zákazník váš produkt, či službu teraz možno nevyužije, ale ak si vašu značku zapamätal, v budúcnosti, keď bude potrebovať nakupovať, je ďaleko vyššia pravdepodobnosť, že sa obráti práve na vás a nie na konkurenciu. Ľudia totiž veria viac značkám, ktoré už niekde videli a poznajú ich.

Vyberte lokalitu, kde sú vaši zákazníci

Vonkajšiu reklamu nájdeme v našom okolí v podstate všade, billboardy okolo ciest, bigboardy v blízkosti kľúčových ťahov a citylighty v centrách miest a na peších zónach, kam veľké formáty umiestniť nemožno. Ponuka formátov tak umožňuje firme prispôsobiť kampaň podľa toho, kto u nich nakupuje. Voľte lokality, kde sa Vaša cieľová skupina vyskytuje najviac. Môžete si vyberať medzi plochami, ktoré sú umiestnené nielen vedľa cesty, či v centre mesta, ale aj v okolí určitého typu inštitúcií a podnikov - v okolí MHD, vzdelávacích inštitúcií, nákupných centier a obchodov, reštaurácií, supermarketov a ďalších. Podrobnejšie informácie o formátoch si môžete prečítať v našom článku o formátoch vonkajšej reklamy. Zároveň odporúčame objednávať kampane aspoň 3-4 mesiace dopredu - budete mať vysokú šancu získať reklamu v top lokalitách a zasiahnuť tak oveľa viac potenciálnych zákazníkov. Ak je vaším cieľom priviesť zákazníkov na vašu pobočku, vyberajte si lokality v jej blízkosti, napríklad vedľa komunikácie, ktorá vedie smerom k nej.

Jednoduché oznámenie vyhráva

Ďalší spôsob, ako využiť potenciál vonkajšej reklamy, je odovzdať vaše oznámenie jednoduchou a výstižnou formou. V jednoduchosti je krása - na billboard postačí dať jednoduchý slogan s pútavým obrázkom, viac nie je potrebné. Ak by ste na plagát dali veľa informácií, hrozí, že by potenciálny zákazník nepostrehol, čo mu reklama vlastne oznamuje. Často majú totiž na prehliadnutie len niekoľko sekúnd a efektivitu reklamy výrazne zvýšite práve tým, že jej význam všetci pochopia ihneď. Cieľom je vzbudiť zvedavosť, ľudia si vás potom už nájdu sami. Bez skvelej grafiky sa vaša kampaň jednoducho nezaobíde.

Nezabudnite na logo!

Okrem obrázku a výstižného textu tiež nezabudnite na svoje firemné logo. Zákazníci si musia reklamu spojiť práve s vami, inak by starostlivo pripravená kampaň strácala zmysel. Vďaka nemu si vás nikto nepopletie s konkurenciou. Logo by malo byť dostatočne veľké, aby bolo vidieť na väčšie vzdialenosti. Ľudia často vídajú billboardy, keď riadia auto alebo sa v meste ponáhľajú na nákup.

Nech o vás vie celé mesto

Počiatočná investícia do vonkajšej reklamy môže byť nákladná. Má však vysokú návratnosť a investícia sa vám vráti. Preto by ste nemali na kampani zbytočne šetriť. Úspešnosť reklamy je vyššia, ak je jej človek vystavený niekoľkokrát. V tomto je vonkajšia reklama jednotkou! Ľudia sa často pohybujú po rovnakých trasách a uvidia vás tak opakovane. Odporúčame zároveň plôch v regióne prenajať viac a tým frekvenciu ešte zvýšiť. Zároveň tiež znásobíte počet ľudí, ktorí vašu kampaň uvidia. Po čase však reklama môže zovšednieť a nefungovať natoľko dobre, ako na začiatku kampane. Pri dlhodobých kampaniach rozhodne odporúčame grafické návrhy obmieňať a pravidelne plagáty prelepovať. Ideálne každý mesiac - to je obdobie, kedy má plagát najvyššiu efektivitu.

Čo sú mojeBillboardy.sk

  • Združená ponuka desiatok agentúr vlastníkov reklamných plôch
  • Rýchle porovnanie cien naprieč celým trhom - prehľadne na jednom mieste
  • Tisíce billboardov v online mape, jednoduchý výber
  • Spojíme vás priamo s majiteľmi reklamných plôch - bez sprostredkovateľov
  • V ponuke len spoľahliví, overení dodávatelia reklamy
  • Zadajte dopyt a obdržíte ponuky všetkých agentúr, ktoré vlastnia plochy v danej lokalite!