50 relevantných dopytov behom jediného mesiaca

Online reklamná agentúra Targetovo svojou úspešnou kampaňou zažiarila tak, že by jej mohol závidieť hociktorý offline marketér. Počas krátkej predvianočnej kampane oslovila existujúcich klientov, zamestnancov i "kamarátov" firmy neobvyklým spôsobom na frekventovaných miestach tak, že zákazky padali do e-mailu rýchlejšie ako vločky snehu pri decembrovej chumelici. Za prvý decembrový deň rovných osem a do Vianoc ďalších päťdesiat.

Online reklamná agentúra si vedie skvele aj offline

Online reklamná agentúra Targetovo pripravuje pre svojich klientov najmä online výkonnostné kampane, weby a obsah pre online komunikáciu. Pomáhajú teda klientom zarábať peniaze na internete, preto aj sami logicky propagovali svoju vlastnú značku najmä online a nemali žiadnu predchádzajúcu skúsenosť s offline reklamou. "Bola to naša úplne prvá skúsenosť s billboardami a citylightmi, ale pretože máme radi výzvy, išli sme do toho naplno. S minimálnym rozpočtom, ale s veľkou kreatívou a dobre premyslenou stratégiou," vysvetľuje Samuel Morihlatko, majiteľ a výkonný riaditeľ online reklamnej agentúry Targetovo.

Prečítajte si náš článok a vyťažte maximum z vašej vonkajšej kampane rovnako ako Targetovo.

Ľudia sa s našimi reklamnými plochami fotili na Instagram

Reklamná agentúra Targetovo sídli v menšom meste Spišská Nová ves - ľudia sa tam navzájom poznajú a chvála aj ďalšie názory sa šíria veľmi rýchlo. Práve preto chceli kampaňou ukázať, akí vlastne naozaj sú. Billboardová a citylightová kampaň mala dať najavo jasné stanovisko agentúry, poďakovať kolegom za ich skvelú prácu a ukázať klientom, že si váži, že svoje zákazky zadávajú práve agentúre Targetovo. Ďalším dôležitým aspektom billboardovej kampane bolo popriať pekný deň každému, kto sa na reklamu pozrie - a ukázalo sa, že to rozhodne nie je málo. "Očakával som, že si ľudia našu značku zapamätajú a zafixujú si ju v hlave. Prial som si, aby si uložili do pamäti naše logo a keby sa kedykoľvek chceli pustiť do online, hneď by im v hlave naskočilo Targetovo. V skutočnosti ale kampaň ďaleko predčila moje očakávania. Mnohí ľudia sa s našimi reklamnými plochami fotili a pridávali si fotky s nimi na Instagram. A to sa nestáva ani kampaniam s naozaj ohromnými rozpočtami. Som teda nadmieru spokojný," komentuje svoje očakávania a reálny dopad kampane Samuel Morihlatko.

Veľkolepé výsledky s minimálnymi nákladmi

Pretože má reklamná agentúra rada výzvy, vymyslela kampaň tak, aby za čo najmenšie peniaze dosiahla naozaj úctyhodných výsledkov. Rozpočet na kampaň bol naozaj minimalistický - 600 eur. Z toho za 300 eur zaobstarali 5 citylightov a 2 billboardy. Ďalších 300 eur pokrylo tlač plagátov a grafické práce. Billboardové plochy si prenajali na jeden mesiac, konkrétne december, a citylighty na iba dva decembrové týždne. O úspechu však rozhodla aj lokalita reklamných plôch. Všetky citylighty boli umiestnené v centre mesta, kde okolo nich každodenne prechádza veľa ľudí a chodia relatívne pomaly, preto lepšie vnímajú okolie. "Výber billboardových plôch bol veľkou stávkou na istotu. Vychádzali sme totiž zo skúseností našich klientov a ich billboardových kampaní. Jedná sa o plochy na výpadovke smerom von z mesta. Sú umiestnené v kopci, kde autá zvyčajne idú pomalšie. Obe plochy sú navyše v tesnom závese za sebou, preto sme si boli absolútne istí, že si ich musí všimnúť každý vodič," rozoberá stratégiu Samuel Morihlatko.

Už prvý deň prišlo 8 nových dopytov

Aj keď sa na prvý pohľad môže zdať, že účinok vonkajšej kampane možno zmerať iba ťažko, čísla hovoria pomerne jasne. Za prvý deň kampane zaznamenala agentúra 8 nových dopytov. Za celú dobu kampane prišlo viac ako 80 dopytov, z toho 50 z nich boli relevantné dopyty na služby agentúry, z ktorých sa vykľuli reálne zákazky.

Investícia do kampane sa nám vrátila viac než stonásobne

"Účinok bol úžasný. Také výsledky som ani nečakal. Investícia do kampane sa nám vrátila viac než stonásobne," vysvetľuje Samuel Morihlatko. Úspech kampane vidí najmä v jej dobrom načasovaní v predvianočnom období, ale aj v tom, že sa im podarilo zvoliť dobre tón kampane a vziať ľudí za srdce. "Za úspechom kampane určite stojí viac premenných. Výborne sa na nej podpísal skvele vybraný čas aj precízne vybrané lokality, avšak určite najväčší vplyv má samotná kreatíva kampane. Jednoduchý, zapamätateľný a srdečný koncept kampane oslovil nielen klientov a kamarátov reklamnej agentúry, ale skutočne aj veľa okoloidúcich. Výborné copy dopĺňa skvelá grafika, ktorá si zakladá na jednoduchosti. Podľa tejto reklamy by sa dal písať manuál toho, ako má správny billboard vyzerať," hodnotí reklamnú kampaň Martin Chytrý, odborník na vonkajšiu reklamu.

Čítajte ďalej


Čo sú mojeBillboardy.sk

  • Združená ponuka desiatok agentúr vlastníkov reklamných plôch
  • Rýchle porovnanie cien naprieč celým trhom - prehľadne na jednom mieste
  • Tisíce billboardov v online mape, jednoduchý výber
  • Spojíme vás priamo s majiteľmi reklamných plôch - bez sprostredkovateľov
  • V ponuke len spoľahliví, overení dodávatelia reklamy
  • Zadajte dopyt a obdržíte ponuky všetkých agentúr, ktoré vlastnia plochy v danej lokalite!