Vonkajšia reklama rozširuje povedomie o značke

Vytvoriť tzv. povedomie o značke (brand awareness) znamená „umiestniť“ značku do mysle spotrebiteľa tak, aby si na ňu spomenul v momente, kedy rieši produkty, či služby s ňou späté: Keď začne plánovať dovolenku, spomenie si na zaujímavú ponuku okružnej plavby, ktorú videl na bigboarde cestovnej kancelárie PT Tours. Vygoogli si cestovnú kanceláriu a už si prechádza aktuálne ponuky plavieb.

Najširšia ponuka plavieb na trhu

Cestovná kancelária PT Tours sa špecializuje na okružné plavby po celom svete. Zastupuje mnoho lodných spoločností a na českom a slovenskom trhu má aktuálne najširšiu ponuku plavieb. Každoročne organizuje aj sériu plavieb so sprievodcom a dokáže vám zariadiť aj súkromnú individuálnu plavbu. Svojou ponukou sa teda značne líši od mnohých cestovných kancelárií, ktoré ponúkajú zároveň zájazd do Chorvátska aj lyžovanie v Alpách. Svojich zákazníkov sa preto rozhodla upútať bigboardom zobrazujúcim loď na šírom mori, čo dáva značke cestovnej kancelárie jednoznačnú identifikáciu.

Vonkajšia reklama rozšíri povedomie o značke

"Nie je to naša prvá skúsenosť s vonkajšou reklamou, nejaké billboardy sme v minulosti už realizovali, a tak vieme, že na ne naši zákazníci reagujú," vysvetľuje Michal Anthis, konateľ cestovnej kancelárie PT Tours. "Tentoraz sme si prenajali jeden bigboard v Bratislave. Vyberali sme ho predovšetkým podľa lokality a dostupnosti. Pôvodne sme mali plochu prenajatú na mesiac, ale reklama sa osvedčila natoľko, že sme prenájom plochy rezervovali na ďalší mesiac, "dopĺňa Michal Anthis. Vonkajšou reklamou chceli rozšíriť povedomie o značke PT Tours a jednoznačne ju v mysliach zákazníkov spojiť s dovolenku na lodi. Vďaka povedomiu o značke (brand awareness) potom zákazník radšej volí tú značku, s ktorou sa už v minulosti stretol, niekde ju videl alebo ju skrátka pozná z počutia. Voľbou takej značky totiž podvedome menej riskuje. "Keď si zákazník dokáže konkrétnu značku v rozhovore spojenom s dovolenkou vybaviť, hovorí marketér o tzv. Spomienke na značku. Ak potom značka prevláda a zastupuje celú produktovú kategóriu, hovoríme o dominancii značky. Napríklad označenie "jar" sa už nevzťahuje len k produktovej kategórii, ale všeobecne k umývacím prostriedkom na riad. Aby značka dosiahla takú hegemóniu na trhu, musí byť často vidieť, čo možno dosiahnuť práve kombináciou najrôznejších druhov reklamy, "dopĺňa Martin Chytrý, špecialista na vonkajšiu reklamu.

Kampaň v srdci Bratislavy nás vyšla na 3 000 €

Za prenájom plochy bigboardu v Bratislave zaplatil klient za dva mesiace 1 800 €, celková cena kampane potom predstavovala 3 000 €. „Účinok vonkajšej reklamy nie sme schopní úplne kvantifikovať, ale jej vplyv sme cítili prakticky od prvých dní. Mnohí z našich klientov potom vonkajšiu reklamu explicitne zmieňovali,“ hovorí Michal Anthis. S vonkajšou reklamou je cestovná kancelária spokojná a uvažuje o ďalšom predĺžení.

Ako vidí reklamu špecialista?

„Práca na vybudovaní brand awareness určite nie je úlohou na mesiac, či kvartál. Niektorým firmám sa podarí povedomie o značke krátkodobo zvýšiť, samozrejme ak do toho nezasahujú pravidelne a kontinuálne, prvotná snaha je rýchlo zabudnutá a značka nahradená desiatkami iných. Cestovná kancelária PT Tours má v tomto ohľade veľmi unikátnu pozíciu a dobré predajné argumenty. V oblasti poskytovania plavieb sú na českom aj slovenskom trhu jedničkou. Svoju dominantnosť podporili vhodným vizuálom a pomerne chytlavým i zapamätateľným textom: VYMEŇTE AUTO ZA LOĎ A KOLÓNY ZA ŠÍRE MORE. To už predsa prepracovaného a unaveného človeka ľahko podporí k tomu, aby sa tento rok vydal na netradičnú dovolenku – plavbu loďou,“ hodnotí vonkajšiu reklamu Martin Chytrý.

Čítajte ďalej


Čo sú mojeBillboardy.sk

  • Združená ponuka desiatok agentúr vlastníkov reklamných plôch
  • Rýchle porovnanie cien naprieč celým trhom - prehľadne na jednom mieste
  • Tisíce billboardov v online mape, jednoduchý výber
  • Spojíme vás priamo s majiteľmi reklamných plôch - bez sprostredkovateľov
  • V ponuke len spoľahliví, overení dodávatelia reklamy
  • Zadajte dopyt a obdržíte ponuky všetkých agentúr, ktoré vlastnia plochy v danej lokalite!