Robíme vonkajšiu kampaň - čo to obnáša?

Klienti nám často volajú s otázkami týkajúcimi sa objednávania kampane – ako to všetko prebieha, ako dlho to trvá a kedy sa začať obzerať po reklamných priestoroch, aké informácie je potrebné zaslať a čo je ideálne spomenúť už v prvom emaile, aby všetko prebehlo hladko. Na to všetko sa dnes pozrieme bližšie.

Dopyt je základ

Usporiadanie vonkajšej kampane začína dopytom - čím konkrétnejšie je dopyt špecifikovaný, tým relevantnejšiu ponuku pre vás agentúra bude môcť pripraviť. V prvom rade je najdôležitejšia lokalita kampane - napr. mesto, prípadne jeho časť alebo i konkrétne ulice. V prípade kampaní vo väčších regiónoch alebo krajoch je dobré uviesť typ lokalít, ktoré preferujete - hlavné ťahy, obce, centrá miest a pod. Dôležité je tiež uviesť termín, najlepšie konkrétny, avšak ak si nie ste termínom zatiaľ istí, postačí aspoň časové rozmedzie. Plochy sú často využívané ako pre dlhodobé, tak aj pre krátkodobé kampane a ponuky sa tak pre každý mesiac líšia. Ďalej môžete špecifikovať formáty, ktoré pre kampaň chcete využiť, najčastejšie sú využívané billboardy, bigboardy a citylighty. Ak si s výberom formátu nie ste istí, prečítajte si nášho sprievodcu formáty vonkajšej reklamy. V dopyte odporúčame spomenúť aj to, či dopytujete tlač plagátov, spracovanie grafického návrhu, uviesť môžete prípadne aj účel kampane.

Kedy objednať kampaň?

Ideálnym časom pre rezerváciu reklamných plôch sú 3-4 mesiace pred začatím kampane. V tejto dobe v ponuke obvykle ešte bývajú plochy aj vo vysoko frekventovaných lokalitách. Vaša firma bude mať tiež dostatok času pre spracovanie grafiky. Plochy je možné objednať tiež bližšie k termínu spustenia kampane - v niektorých regiónoch môžete plochy dopytovať dokonca niekoľko dní pred jej začatím a využiť tak cenovo výhodnú last-minute ponuku. Last-minute predaj zvyčajne začína po 22. dni v mesiaci a plochy sú v tomto období prenajímané až s 50% zľavou. Výber plôch je však malý, v niektorých mesiacoch môžu byť všetky plochy už obsadené.

Čo vám ešte môže agentúra ponúknuť

Okrem prenájmu a vylepenia plochy je možné od agentúry objednať tlač plagátov a grafické spracovanie. Cena tlače sa líši podľa objemu zákazky a konkrétnej agentúry, pohybuje sa od 20 do 40 € za kus. Ceny grafického spracovania sú individuálne, závisí na konkrétnom zadaní. V prípade last-minute kampaní tieto služby predlžujú dobu spracovania podkladov pre kampane.

A keď požiadate na poslednú chvíľu?

Pokiaľ objednávate doplnkové služby u kampaní na poslednú chvíľu, majte na pamäti, že príprava pár dní potrvá. Pokiaľ máte plagáty už všetky pripravené, agentúry často zvládnu plochy vylepiť už do troch dní. Ak dopytujete tlač alebo grafické spracovanie, je potrebné si vyhradiť dní viac. Preto odporúčame dopytovať reklamu najneskôr v druhej polovici mesiaca predchádzajúceho kampaň. Je však lepšie si vyhradiť času viac, nielen pre korektúry, ale aj preto, že v niektorých mesiacoch sú agentúry veľmi vyťažené a nemusia mať dostatočné kapacity pre spustenie kampane v tak krátkej dobe.

Čítajte ďalej


Čo sú mojeBillboardy.sk

  • Združená ponuka desiatok agentúr vlastníkov reklamných plôch
  • Rýchle porovnanie cien naprieč celým trhom - prehľadne na jednom mieste
  • Tisíce billboardov v online mape, jednoduchý výber
  • Spojíme vás priamo s majiteľmi reklamných plôch - bez sprostredkovateľov
  • V ponuke len spoľahliví, overení dodávatelia reklamy
  • Zadajte dopyt a obdržíte ponuky všetkých agentúr, ktoré vlastnia plochy v danej lokalite!