Vďaka billboardu za 230 euro u nás zákazníci utratili viac ako 6 500 Eur

Aj malé firmy môžu vďaka dokonale zvolenej stratégií osloviť sériu nových zákazníkov. Cyklistická špeciálka na detské vozíky umiestnila jeden billboard do tesnej blízkosti konkurenčnej prevádzky. Inzerovala v sezónnom júni a oslovila 5 nových zákazníkov, ktorí zakúpili tovar za 170 000 Kč (v prepočte viac ako 6 500 Eur).

Prvý billboard „na skúšku“

Česká firma DOKOV s.r.o. už 25 rokov prežíva svet s nohami na pedáloch. Z cyklistickej špeciálky sa v roku 2009 presunula do segmentu detskej cyklistiky a založila vlastnú značku DOGY components. Špecializuje sa na švajčiarske detské vozíky LEGGERO, ktoré sú veľmi bezpečné, skvele spracované a naozaj kvalitné. Práve na ne upozornila na svojom prvom billboarde. „Bol to náš prvý billboard a rozhodli sme sa pre neho práve z dôvodu jeho polohy. Je totiž v tesnej blízkosti našej konkurencie. Zákazníci mieriaci do konkurenčnej prevádzky ho nemôžu prehliadnuť,“ popisuje situáciu Martina Šragová, špecialistka na bezpečnú jazdu na bicykli s deťmi.

Najnižšia možná investícia v správny čas

Billboard na Pražskej triede v Českých Budějoviciach na jeden mesiac vyšiel firmu približne na 6 000 Kč (približne 230 Eur). „Billboard sme objednali na jeden mesiac. Hlavná cyklistická sezóna je u nás od apríla do júna. Využiť sme ale museli až jún, pretože sme ponúkaný produkt začali dovážať až od mája. Inak by sme určite zvolili skorší termín,“ komentuje voľbu Martina Šragová. Aj napriek tomu, že firma DOKOV mohla začať s vonkajšou reklamou o mesiac skôr, inzerovala v správnej dobe, teda v sezóne v plnom prúde, čo prinieslo aj vytúžené výsledky.

Na bezpečné švajčiarske vozíky za bicykel LEGGERO aj českú značku komponentov DOGY sa môžete pozrieť na webe www.odpruzeni.cz. Pssst, dá sa tam vyberať aj mimo sezóny.

U špecifických produktov znamená aj 5 zákazníkov veľkú zmenu

Účinok vonkajšej reklamy zaznamenala firma veľmi rýchlo. Aj keď sú jej výsledky pomerne ťažko merateľné a nie je možné sa každého zákazníka opýtať, prečo prišiel, odkiaľ sa o špeciálke dozvedel a prečo sa nakoniec rozhodol nakúpiť práve tu, určité veci sa aj tak zistiť dajú. Vďaka billboardu prišlo minimálne 5 nových zákazníkov, ktorých prilákal vozík Leggero Enso Complete. Pri jeho cene 35 350 Kč (cez 1 300 Eur) to znamená, že zákazníci na základe billboardovej reklamy nechali v predajni viac ako 170 000 Kč (6 500 Eur). „Keďže ponúkame veľa špecifických produktov, myslím, že tento účinok bol adekvátny. Určite o ďalšej vonkajšej reklame budeme aj nasledujúci rok uvažovať,“ vyjadruje spokojnosť Martina Šragová. Nie vždy je však vonkajšia reklama tou najlepšou voľbou, niekedy to môžu byť aj vyhodené peniaze.

Aj menšie a stredne veľké firmy môžu vďaka vonkajšej reklame osloviť sériu nových zákazníkov a nemusia investovať horibilné čiastky, aby docielili pekné výsledky.

Čítajte ďalej


Čo sú mojeBillboardy.sk

  • Združená ponuka desiatok agentúr vlastníkov reklamných plôch
  • Rýchle porovnanie cien naprieč celým trhom - prehľadne na jednom mieste
  • Tisíce billboardov v online mape, jednoduchý výber
  • Spojíme vás priamo s majiteľmi reklamných plôch - bez sprostredkovateľov
  • V ponuke len spoľahliví, overení dodávatelia reklamy
  • Zadajte dopyt a obdržíte ponuky všetkých agentúr, ktoré vlastnia plochy v danej lokalite!